سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی سایت به گوگل

فهرست شدن مطالب وبلاگ و سایت شما در موتورهای جستجوگر در نهایت باعث افزایش بازدیدکنندگان وبلاگ و سایت شما خواهد شد. در ادامه نحوه معرفی وبلاگ و سایت را به سه موتور جستجوگر مطرح و محبوب که قابلیت جستجو در محتوای فارسی را دارا میباشند شرح داده خواهد شد.


معرفی سایت به جستجوگر گوگل ( Google )
جهت معرفی وبلاگ و وب سایت به جستجوگر گوگل در قسمت سایت های فارسی به این آدرس بروید و برای سایت های انگلیسی به این آدرس بروید و به همین نحو که در تصویر نیز پیداست آدرس اینترنتی وبلاگ و سایت را در قسمت URLآدرس و توضیحی مختصر درباره وبلاگ و وب سایت را به انگلیسی در بخش Commentsنکته ها بنویسید .. لازم به ذکر است که گزینه نکته ها اختیاری میباشد و میتوان آنرا پر نکرد. در ادامه کلمه موجود در تصویر را در زیر آن و دربخش مربوطه بنویسید و در نهایت دکمه نشانی وب را به فهرست بیفزا Add URL را بزنید تا پیغام مربوط به ارسال موفقیت آمیز آدرس وبلاگ و یا وب سایت به گوگل نمایش داده شود.

http://www.google.com/intl/fa/add_url.html

معرفی سایت و وب سایت فارسی به موتور جستجو گر گوگل

سایت های انگلیسی

معرفی به جستجوگر یاهو ( yahoo)

برای معرفی رایگان سایت یا وبلاگ به جستجوگر یاهو لازم است تا یک نام کاربری از یاهو داشته باشید که میتوانید از ایمیل یاهو یا آی دی پیام رسان یاهو( یاهو مسنجر) استفاده کنید. پس از رفتن به آدرس معرفی سایت به جستجوگر یاهو و ورود نام کاربری یاهوی خود و کلمه عبور آن وارد صفحه ای دیگری خواهید شد که میتوانید آدرس وبلاگ خود را ثبت کنید. این صفحه دارای دو ورودی است که میبایست در روبروی عبارت Submit a Website or Webpage را انتخاب و آدرس سایت یا وبلاگ خود را وارد کنید. همچنین گزینه دیگری برای ورود آدرس RSS وبلاگ نیز وجود دارد که البته اختیاری است ولی پر کردن آن به جستجوی بهتر مطالب وبلاگ شما کمک خواهد کرد. پس از ورود آدرس وبلاگ دکمه Submit URL را بفشارید تا صفحه دریافت موفقیت آمیز آدرس وبلاگ شما توسط یاهو نمایش داده شود.

http://siteexplorer.search.yahoo.com/

 

معرفی به جستجوگر مایکروسافت( Msn و Bing )
معرفی وبلاگ و سایت به جستجوگر مایکروسافت (
MSN و Bing ) بخصوص از این جهت که جستجوگری در حال پیشرفت است و احتمالا نقش بیشتری در نسخه های جدید سیستم عامل ویندوز بازی می کند توصیه می شود. برای معرفی وبلاگ یا وب سایت به آدرس معرفی سایت جدید به این جستجوگر رفته و همانطور که در تصویر زیر نیز پیداست روبروی عبارت Characters کلمه نوشته شده در تصویر بالای آن و در پایین عبارت Type the URL of your homepage آدرس وبلاگ خود را وارد کنید سپس دکمه Submit URL را بزنید.تا سایت شما به جستجو گر ام اس ان و بینگ معرفی گردد

 

نکات و موارد مهم

  • معرفی کامل و ایندکس مطالب وبلاگ و یا سایت شما توسط موتورهای جستحو گر بین پانزده روز تا دو ماه پس از معرفی آدرس سایت یا وبلاگ به طول می انجامد بنابراین برای مشاهده مطالب وبلاگ در نتایج جستجو مدتی زمان لازم است. همچنین میتواند با در جستجوگر گوگل با جستجوی عبارت site:yourblog..blogfa.com از ایندکس شدن و شناخته شدن وبلاگ شما توسط این موتور جستجوگر اطمینان حاصل کنید و در دیگر موتورهای جستجوگر نیز میتوانید مستقیما آدرس وبلاگ خود را وارد کنید.
  • برای کسب موقعیت بهتر در موتورهای جستجو بهتر است زمانی اقدام به معرفی وبلاگ خود کنید که وبلاگ شما حداقل دارای پنج یا ده مطلب باشد . بسیاری از اوقات وبلاگهای بدون محتوا توسط موتورهای جستجو ایندکس نشده و یا از نتایج جستجو حذف می شوند.
  • از دوستانتان که دارای وبلاگ یا وب سایت هستند بخواهید که به وبلاگ و یا سایت شما لینک بدهند و شما نیز میتوانید متقابلاً اینکار را برای آنها انجام دهید. تعداد لینک بالاتر به کسب موقعیت بهتر در نتایج موتورهای جستجوگر کمک میکند.
  • از معرفی بی دلیل و متعدد سایت یا وبلاگ خود به موتورهای جستجوگر پرهیز کنید اینکار هیچ کمکی به شما نمی کند. در عین حال اگر پس از ده ماه سایت یا وبلاگ شما در نتایج جستجو ظاهر نشد میتوانید مجددا اقدام به معرفی سایت یا وبلاگ خود به موتور های جستجو کنید.

 

http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 18 اسفند 1389 ساعت 18:17